Barbetträff

Igår hade vi barbetträff hos Karin och Dixies bror Aramis som bor i Skummeslövstrand. Vi hade tur med vädret som bjöd på en härlig höstdag.
Våra barbetträffar brukar vara mycket lyckade och igår var inget undantag. Vi gick ner en runda på stranden där det blev lek och bus. Vi som var där förutom jag och Dixie var Joachim och Gunnel med sina barbeter Axa, Soya, Ebba + pudeln Sanna, Margareta och Bengt kom med valpen Ebony och så var det Karin och Aramis förståss.

Dixie njöt att äntligen få bli jagad av syster Soya. De är enormt snabba när de gasar! Sedan blev det även lite vattenapportering med dummies- Dixies favoritsysselsättning. Och extra kul var det när det var lite konkurrens om vem som skulle hinna ta dummien först. Alla badade utom Aramis och Sanna.
Aramis som var enda hanen igår valde sin flicka- Det blev valpen Ebony som han svansade efter hela dagen, de andra tikarna brydde han sig inte om. Det är väldigt lustigt det där att de väljer. Dixie har ju sin beundrare Trazzel!

Sedan gick vi hem och blev bjudna på en underbar fika med hembakat. Alla blöta hundar fick vara inne i huset och vila sig.
Efter det körde vi lite utställningsträning eftersom det snart är dags för Växjö för Dixie och Soya, men även de två små valparna ska ställas ut på valputställning i november och Aramis ska troligtvis göra premiär till våren.
Det kändes verkligen att vi inte tränat utställningsträning på ett tag. Det var flera månader sen så det var lite ringrostigt för vår del. Men det blir nästa veckas bekymmer.

Det var i alla fall en mycket trevlig dag och våra barbeter är så underbara! Så vänliga och snälla och glada och pigga! Verkligen en underbar ras! Barbet har allt jag vill ha hos en hund! Helt perfekta enligt mig.
Om två veckor blir vi åtta barbeter i Växjö på utställning! Roligt och spännande!

Idag har vi tränat lite på morgonen och det gick KANON! Denna rätta gnistan som jag tjatar så mycket om fanns där idag och hon var klockren på allt vi gjorde. Läggandet var tillbaka idag! Jag tycker det är jätte viktigt att Dixie är motiverad och har en positiv och glad attityd till träning. Har hon inte det så blir det inte kul att träna och jag vill verkligen att hon ska tycka det är lika kul som jag tycker att det är. Och det tycker hon för det mesta. Nu har hon uppfyllt alla mina förväntningar och nu vet jag att hon kan. Så nu hänger det som sagt på mig. Men jag ska träna bara mig själv i veckan för är det någon av oss som kommer sabba i helgen på tävlingen så är det jag.

Nu blir det lite hjärntvättning. Varje kväll ska jag tänka: Jag har världens bästa hund och hon är jätte duktigt och vi kommer klara det här tillsammans!

Bilder från träffen igår:

Dixie blir jagad av Soya


Karin och Gunnel med alla hundarna. Aramis är längst fram och svansar efter Ebony som knappt syns. Bredvid till vänster går bruna valpen Ebba, Dixie är längst till vänster på väg mot Karin och till höger om henne är pudeln Sanna. Längst bort är Axa och längst till höger är Soya.


Sanna och Dixie. Jag var mycket nöjd med Dixies lyhördhet igår. Förrut på träffarna tycker jag hon mest varit i sin egen värld och lekt, men igår lyssnade hon och kom spontant och sökte kontakt flera gånger! Plus för det!


Ja, man kan undra vad folk tänker om alla våra hundar. =)


Dixie påväg att skaka av sig lite vatten


Kära systrarna Dixie och Soya! Det var en fröjd att se dem.


Vattenapportering är det bästa som finns! Här har Dixie fångat dummien och Axa och Soya är efter henne =)


Tre blöta fina syskon. Dixie, Aramis och Soya!


Fler resebilder kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Maja

Härliga bilder på snygga hundar :D

Skoj med utställning hade gärna stuckit till växsjö och kollat! Får se om det går att ordnas! ;)

2009-10-19 @ 15:04:19
URL: http://coociidog.se
Postat av: Pernilla

Härliga härliga bilder!

2009-10-19 @ 15:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0