Hon är fantastisk!

Dixie klättrar uppåt och utvecklas hela tiden.
Jag tycker mig se framsteg i lydnaden varje dag. Även ikväll gjorde hon mycket bra ifrån sig på träningen.
Vi hade kommenderingsträning av tre moment.
Linförighet, inkallning och läggande och jag är såååå nöjd. Även med linförigheten. Så bra har hon inte gått på väldigt länge.
Platsliggning och tandvisning var full pott, inget att klaga på. Hon ligger blickstilla med huvudet nere hela tiden.

Och nu när det går så bra så tänker jag tillbaka hur det var för ett år sedan. Då kunde jag inte ens koppla loss kopplet förrän hon sprang rus och tramsade och kunde inte göra ett enda moment. Hon har gjort en enorm utveckling och jag vet att jag tänkte ge upp många gånger.
Men det är tur att det bor lite envishet inom mig, för här kommer min belöning för allt slit.

Hoppas bara hennes form håller på tävlingen. Då får jag räkna med att det inte kommer gå lika bra eftersom jag kommer vara svimfärdig av nervositet. Det hänger på mig. Klarar jag det så kommer hon klara det.
För hon är en kanonhund!

Älskar min hund!


Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Bra jobbat Maja, hon hade inte varit så duktig utan dej. Lycka till på tävlingen, det kommer att gå skitbra!

2009-10-09 @ 10:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0