Min älskade lilla.......

......Bil gick igenom besiktningen med 0 fel! Så skönt!
Allt var godkänt och inga övriga anmärkningar heller. Verkligen underbart, för jag har ingen tid eller lust att fixa fel och åka på ombesiktningar. Men det är väl aldrig någon som har lust med det.

Ikväll är det lydnad. Det är bara denna och nästa torsdag jag har på mig att träna i grupp innan tävlingen nästa helg. Och jag är mer än livrädd! Bara jag tänker på det får jag hjärtklappningar. Men vi ska göra det. Oavsett hur det går så är ändå den största tröskeln att våga vara med. Även om vi får 0 poäng av 200  så har vi ändå vågat och gjort ett försök. Och får vi 0 poäng så kan vi ju sträva att kanske få 5 poäng nästa gång. och kanske ännu lite mer nästa gång. Inför denna tävling handlar det inte så mycket om prestation för oss utan att övervinna min rädsla att bli kommenderad och bedömd.
Jag brukar tänka på vad det värsta skulle vara?
Och det värsta skulle vara att Dixie får busrus och springer fram och förstör för något annat ekipage. För då förstör hon inte bara för oss utan för andra och då måste jag bli tvungen att skämmas över henne.
Det bästa som kan hända är att hon sköter sig och göra allt rätt och får 200 poäng, vilket är helt omöjligt i verkligheten eftersom hon inte har den kapacitet som t ex vallhundar har att reagera blixtsnabbt.

Jaja, vi får se hur det går ikväll....




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gratulera till ua på bilen.. jag har mitt om två veckor.

Du kommer inte att 0 poäng så är det bara! :-)

2009-10-15 @ 19:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0