Mycket besök

Igår anlände bichonvalpen Blanca hem till oss och strax därefter kom Daniels bror Joel och hans tjej Therese hit.
Blanca är ett litet yrväder som gärna busar mycket och länge.
Dixie är så otroligt snäll, hon välkomnade Blanca med en viftande svans och efter några sekunder var det fullt bus på Dixie, Dolly och Blanca i vår säng =/ Hm, den leken fick jag avbryta.
Dixie låter Blanca ligga hos henne i sin soffa och på hennes kudde och igår fick Blanca även äta samtidigt från Dixies mat när Dixie åt. Hon är så tålmodig och leker jätte fint med henne. Dixie ligger ner så hon kommer i samma höjd och så ligger de och myser. Så gör hon även med Dolly.

Just nu är det den tid då det är lugna-hund-timmen då det är meningen att jag ska pyssla med mina grejer och hundarna ska vila. Dixie och Dolly är jätte duktiga på detta, men Blanca tycker det är tråkigt. Hon försöker få dem att leka med henne, men som tur är så är dem så inkörda på passivitet vid denna tid att de bara ignorerar henne.....

Men som alla bichoner så är hon otroligt envis och ger inte upp i första taget. I natt vaknade hon och var pigg och jag försökte få henne komma till ro. Men det tog lååååång tid. =)

De andra har idag åkt till Köpenhamn.

Agilityträningen i tisdags gick bra. Det var nya träningsidéer inspirerat från helgen då Annica Aller var nere och höll kurs. Många bra saker som vi fick lära i tisdags och som jag ska försöka lära mig. Men jag tycker det är väldigt svårt med all handling och alla byten och var, när, hur? Men gör man rätt så gör hunden också rätt så det är bara för mig att kämpa på.

Ikväll är det lydnadsträning och vi ska väl fortsätta träna störning i platsliggningen. Sen tror jag att jag struntar i att lära bort de små hoppen hon gör i inkallningen och hopp över hinder just nu i alla fall. Det är tillräckligt bra för att jag ska vara mer än nöjd Tror istället vi satsar på lite mer störningar vi inkallningen och lite snabbare ligg vid läggande under gång.

Nu ska det jobbas på medan även lilla vilden sover



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0