Ännu en skitdag

Nej... Ingen bättring. Och jag börjar verkligen bli knäpp nu.
Provade att prata idag och jag fick fram två ord, sen sprack rösten och det gjorde väldigt ont..

Igår pressade jag en lime ner i halsen för att tillföra rejält med C-vitamin. Men det hjälpte ju inte, det hjälper väl mest i förebyggande syfte. Men nått måste jag ju försöka göra.

Jag klarade gå ut en liten runda med Dixie innan. Och hon har varit väldigt snäll och gått sakta med mig som inte orkar gå så fort. Men när vi gick över en äng idag så flög det upp två riktiga sjöfåglar, som såg ut som bruna höns... Dixie bryr sig inte så mycket om vanliga fåglar annars, men dessa blev hon heltänd på. Och hon flåsa och frustade och bara skulle efter dessa.... Det var äkta vara för en fågelhund.... Phu!! Sen spårade hon hela vägen hem och hon höll inte direkt mitt tempo som är 1 m/h.

Annars händer inte mycket. Jag har suttit och tittat på MH-filmer från en barbethane i Finland som är lika gammal som Dixie och det var väldigt mycket likheter.
Kul att jämföra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0