Härliga regn

Ja, när det regnade som värst bestämde jag mig för att vi skulle ut och träna.
Inga ursäkter här inte och jag måste ju veta att hon fungerar även när himlen öppnar sig.

Och hon fungerar utan problem. regn stör henne överhuvudtaget inte och har aldrig gjort och kommer nog inte att göra heller.
Min plan idag var att ha roligt. Så vi började med bus och lek på plan. Därefter blev det några korta pass med utgångsställning och sen blev det roliga inkallningar och lite "pippis trädgård"
Några hundar var ju inte ute, men vi hade två dagis som störning. Alla hade regnkläder och gick och plockade kastanjer under trädet. Dixie undrade först vad der var, men struntade sedan i det när hon hörde att det var barn.
Det var mer krut idag än igår.
Vi tränade också stadga i sitt kvar precis som vi gjort med ligg kvar. Hon ska stanna kvar fast jag springer ifrån henne, hon ska stanna kvar fast jag kastar en leksak, ja oavsett vad jag gör så ska hon stanna kvar tills jag ger fri kommando. På ligg (platsliggning) fungerar det riktigt bra. Sitt kvar var lite svårare, men hon känner snabbt igen mönstret och får topp belöning när hon klarar sitta kvar. Några repetioner till så kommer det vara perfekt.

Efter några roliga inkallningar provade jag en riktig. Sitt kvar och fart är perfekt men fortfarande missar hon 50% av gångerna att hon ska sätta sig vid sidan. Det går jätte bra så länge det är inkallningar under 10 meter, men över 10 meter får hon för mycket fart och tar en loop bakom mig som är lite för stor, innan hon kommer och sätter sig.
Men det är bara att fortsätta.
Jag kanske ska träna med en vägg bakom mig..... Fast då vet jag att hon kommer göra rätt, men så blir det samma sak så fort jag tränar utan. Nä, här får nog smidas en plan =)

Imorgon är jag tillbaka för att hålla kurs. Hoppas det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0