Ikväll är jag redo

Ikväll är jag tillbaka för kursverksamhet.
Jag tror och hoppas att det inte ska vara några problem med rösten. Det är tre timmar teori, så jag kommer ju prata en himla massa.
Jag ser verkligen framemot ikväll, det ska bli så roligt att komma tillbaka. Nu har jag laddad i flera veckor!

Själva har vi tränat idag. Jag måste träna lite varje dag nu på morgonen så att Dixie lär sig att även vara taggad vid den tidpunkten på dygnet eftersom det är oftast på morgonen man tävlar.
Och tyvärr är det inte riktigt samma som på kvällen. Inte samma gnista. Dixie är världens näst mest morgontrötta hund, näst efter Selma som är ännu tröttare. Och det måste vi ändra.
Nu försöker jag också skapa en god bild av apellplanen. Vi börjar varje pass med att leka, så hon ska ha bilden i huvudet att på apellplan så är det jätte kul och där händer roliga saker.

Vi hade tur idag också. Det var tre dagis på planen och ett dagis spelade fotboll. Då passade jag på att träna platsliggning. Vilken störning! =)
Men det var inga problem. Dixe var super duktig idag, fattades bara lite extra gnista. Vi busade 50% och tränade 50%.

Läggande och ställande gick kanon, ja alltså så bra som det kan gå med denna hund. Hon kommer nog aldrig få 10:a för hon kan inte slänga sig i backen som en bc, men hon gör det absolut snabbaste hon kan och då är det super bra.
Inkallningen idag hjälpte jag henne med så att hon skulle lyckas med ingångarna. Jag får nog nöta det ett tag så hon får in den bilden och inte någon annan.

Apporten var klockren. Griper direkt och håller stadigt. Provade även en klass 2 apport och den var riktigt fin!

Nu måste jag fixa ordning lite saker. hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0