Myror i brallan

Nu har jag tråkigt och skulle typ ge vad som helst för att gå ut och träna lite.
Om jag tänker och planerar mycket i vanliga fall så kan ni ju tänka er hur det är nu.
Nu har jag 517 planer på allt jag och Dixie ska träna när jag blir frisk.

Sitter och dreglar över mängder av träningsfilmer på youtube. Jag vill jag vill jag VILL!
Kan tänka mig att träna allt på en gång. När jag har blivit frisk skulle jag verkligen behövt de där 10 hundarna att köra slut på.
Jag arrangerade en liten träningssituation i morse. Jag kan ju inte träna något som jag har satt kommando på, så det fick bli något nytt.
Jag satte en stol bredvid min fåtölj. Planen var att klicka för lite nya beteende. Och resultatet efter några minuter var att Dixie kunde stå med framtassarna på stolen, lägga hakan på den, hålla med tassarna på ryggstödet och ducka med huvudet, göra en bugning med framtassarna på stolen och skälla på den.
Sen var det roliga slut. Dixie hade i alla fall skitkul. Men jag vill mer. Få komma på något lite mer avancerat.

Jag vill bara träna på riktigt nu. Vill träna fotgåendet utomhus med min avståndsbelönare och all annan lydnad också för den delen. Vill träna agility, vill träna sök, vil träna viltspår, vill träna freestyle. och.....
.....ja så här kan ja ju hålla på hela natten. Hejdå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0