Skog och kalas

Imorse var vi i Sibirien och tränade spår och sök.
Dixie började. Hon gjorde några fina slag i söket, men sedan verkade hon trött. Men det berodde nog på de veckors sjukdom för min del som bidragit med mindre promenad och träning och därmed tappar man lätt konditionen. Men den ska nog snart vara på topp igen =)

Selma fick gå ett nybörjarspår eftersom hon inte brukar förstår att hon ska spåra.
Hon brukar stå och titta, eller stå stilla för att det fastnar grenar i pälsen, men hon förvånade mig genom att
efter att hon luktat på ett träd så tog hon spåret exakt och fort gick det.
Hon skötte sig också väldigt bra i övrigt. Inget onödigt skällande, utan var en riktigt trevlig hund.

Dixie verkar vara inne i en liten kris. Men det är ganska typiskt just såhär innan löp. Hon är känsligare och skäller mer än vanligt, precis som de tidigare gångerna.

Sen åkte vi direkt iväg på min kusins 20-års kalas. Alltid trevligt med släktkalas tycker jag.
Det blir inte så ofta man träffas nuförtiden.
Alla blir stora och flyttar iväg på varsitt håll.

Min nya hemsida är nu redo för att läggas upp, även om inte allt är perfekt (det blir det ju aldrig)
Men jag ska bara få tag i någon kunnig som vet hur jag ska göra. Men den är påväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0