Åter till det normala livet

Ja, nu rullar ekorrhjulet igen. Igår var jag och Lucy på vårt andra kurstillfälle i Röstånga.
Hon var jätte duktig. Fick beröm för vårt ligg =)
Men det har pillat en del med. Det är så roligt att gå kurs. Man får så många nya idéer och tips och synvinklar från andra håll. Många bra övningar!
Mot slutet så blev nog Lucy lite övertrött, så hon fick spel i kopplet så jag tappade henne och då kör hon ett race runt runt. Ahhhhhhh! Kommer jag få ännu en racehund?
Antingen är det jag som omedvetet gör så jag får racehundar, eller så lär de sig av varandra. Dixie lärde av Selma och Lucy lär av Dixie.
Hon kom i alla fall direkt när jag kallade på henne, men ändå.

Just nu håller de på att spela ben-spelet. De har fått varsitt ben.
Efter ett tag går Dixie och lägger sitt ben mitt på golvet och sedan smyger hon nära Lucy och så fort Lucy ska ta nytt grepp så rycker Dixie benet från henne och springer nöjt till sin korg med det.
Lucy går då fram från sitt gömställe och ser Dixies ben som ligger mitt på golvet. Men om hon närmar sig det så kommer en flygande Dixie och norpar åt sig benet mitt framför nosen på lillasyster.
Dixie tycker detta är så roligt och njuter av det.
Lucy däremot tycker inte alls denna leken är rolig och skäller missnöjt på Dixie. Efter ett tag så går Dixie och lägger sig och låter Lucy få ta vilka ben hon vill.
Det blir aldrig bråk, men det spelas spel =)

Vi har varit ute i det härliga vädret idag. Jag lekte "pippis trädgård" eller "skattjakt" med båda hundarna när de var lösa. Dixie följer mig blint och Lucy börjar också förstå vad det handlar om. De blir ännu mer angelägna om att följa mig när de båda är med eftersom det blir lite konkurrens om skatterna jag hittar. När vi sedan går hemmåt igen så går båda två och tittar på mig hela tiden. Kanske kommer matte hitta fler skatter?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0