Rallyträning

I kväll har vi varit och tränat rallylydnad med Pernilla och Karin. Vi har nu anmält till tävling och alla som vill och som känner sig redo får gärna hänga med. Det är roligare om man är flera.
Vi byggde upp en bana som har använt på tidigare tävlingar och så tränade vi på den. Dixie var duktig och tyckte det var jätte roligt att få göra lite nytt. Men som jag misstänkte så måste vi träna in fronten. I rallylydnad ska hunden både kunna sitta framför och vid sidan och i vanlig lydnad är det bara vid sidan, så Dixie blev lite frustrerad när jag försökte få henne framför mig.
"Dumma matte! Varför ska jag sitta framför när du alltid tränar att jag ska sitta fot?" sa hon till mig =)

Jaja, det hinner hon lära sig. Annars gick allt annat galant! Roligt ska det bli att göra något nytt. Det märktes på Dixie att hon också tyckte det.

Lilla bus fick också komma ut och hon var på hugget idag också. Jag är så glad att hon börjar fatta tycke för träning och börjar få bättre koncentrationsförmåga. Idag tränade hon själv att vara så glad som möjligt och slå rekord i hur många gånger man kan hoppa upp på matte på 1 minut. Mellan det så försökte jag styra träningen och det blev lite träning inför utställningen. Tandvisning har vi inte tränat mycket alls med andra personer, så där fick vi hjälp av Pernilla som fick titta på små luständer. Hon är väl inte jätte road av att man är i hennes mun, men det är sånt man får lära sig att acceptera som liten vovve.

I morgon ska jag klippa bichonen Blanca inför utställning. Hoppas jag inte klipper några hack.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0