Tisdag

Igår var vi på agilityträning och jag är mycket nöjd med Dixie.
Det kändes skitbra med henne igår! Det är nu det roliga börjar då jag själv måste lära mig handlingen på rätt sätt. Förrut har det inte gått att träna handling, då Dixie haft sånt otroligt hindersug på alla hinder och inte kunnat hålla sig från att springa sin egen bana, men så var det inte igår. Hon är ju fortfarande snabb som blixten och taggad till 1000 men håller ihop och lyssnar.
Det märktes att vi tränat slalom i sommarstugan i helgen för det var mycket bättre. Förrut har vi haft ett uruselt slalom, men det är ju för att vi inte har tränat det. Tränar man inte får man inga resultat. Och som sagt i sommar ska vi sätta slalomet ordentligt. Det kommer inte vara några problem.

Imorgon ska vi träna lite rallylydnad och se hur formen är. Måste lära in fronten (att sitta framför) men annars tror jag hon kan det mesta. Ska bara få det att hålla ihop under banan också.

Ikväll ska vi på kurs, jag och Lucy.

Kommentarer
Postat av: Petra and Luca

Hi!



You are also training rally? That's great sport. Have you attended trials yet? We have our second trials in couple of weeks.

2010-04-21 @ 13:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0