söndag

Morgonen började med spår i Båstad för BÅDA hundarna =)
Ingen hälta syntes i morse på lilla lus, wiiie =)

Dixie var mycket duktig på sitt viltspår. Bättre än på länge, bra tempo och jobbade så jäkla bra faktiskt. Hon är inne i en period när allt går som på räls verkar det som. Hon har flyt i alla grenar för tillfället och det känns jätte kul =)

Lucy fick ett godisspår, men förstod ändå inte. Hon är nog en sökhund hon också ;)
Efter att vi stått stilla en kvart så tog hon spåret, men åt inget godis. Nu ska vi istället börja klicka pinnar och se om det kan få igång henne.

Efter spåret körde jag till djuraffären. Jag skulle bara köpa en fästingbricka och inget annat, men det går ju såklart inte. Både Dixie och Lucy fick nya halsband och Lucy fick också ett nytt koppel.
Jag kan inte gå in i en djuraffär utan att det ska bli dyrt.
Jag hoppas fästingbrickan fungerar. Kom ju på att jag inte vill ha Scalibor halsband på Dixie om hon ska ha valpar. Det är ju gift.

Planeringen för Frankrikeresan är i full gång. Det är mycket som ska planeras och kollas upp och det gäller att vara ute i god tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0