Vad har jag gett mig in på?

Ja, det kan man undra... Jag syftar på rallylydnadstävlingen som vi inte har tränat till. Måste verkligen få till ett bra pass idag och imorgon blir det banträning för hela slanten.
Jag ska verkligen försöka att inte bli nervös och bara fokusera på uppgiften och vara lugn. Då kommer det gå bra. Men alla som känner mig vet att jag inte fungerar så, alltså kan det gå hur som helst =)
Det är väl det som är charmen med tävlingar? =)

Igår var det underbart väder med 22 grader när vi åkte till agilityträningen.
Det är riktigt roligt nu när man har en hund att springa med... I alla fall i mellan åt ;)
Det pratas om serietävling om en vecka, men det är vi nog inte redo för. Måste vara lite mer stabilt innan vi vågar oss ut på sånt =)

Har glömt skriva grattis här till Marie och Merlin som tog sin första pinne i hoppklass i helgen! Heja er! Nu får hundvärlden passa sig när barbeterna börjar komma ut på tävlingsbanorna =)

Och även glömt skriva grattis till alla barbeter som det gick bra för på helgens utställning i Västerås! Extra grattis till Axa som blev BIR!

I kväll är det åter valpkurs för mig och Lucy. Det börjar gå mot sitt slut.
Jag är så himla nöjd med min valp, hon är så rolig och vi har verkligen funnit varandra. Jag fick precis reda på att vi kommit med på en annan kurs som börjar i maj. Det är hos ViljaOchVeta pedagogik uppe i Slöinge. Blir en bit att köra, men det får det vara värt. Det är en valpkurs med tävlingsinriktning. Ska bli roligt =)
Lucy måste ju också få gå kurser och jag tycker det är roligt att höra andra idéer och synvinklar på träning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0