Valpskötsel

Idag har det varit en skötseldag.
Mest på Lucy. Klippt klor som går hur bra som helst. Sedan hon hade irritationen i öronen så har hon varit lite krånglig så fort man ska röra vid öronen. Och det är ju inte så konstigt, det kan inte vara kul att bli ryckt och sen få obehagligt spray ner i örat. Men öronen ser bra ut nu, och jag torkade ur dem idag utan protester. Hon älskar att bli kliad bakom öronen, så det vänds lätt till något positivt.
Jag har mätt henne idag och hon är ca 47-48 cm i mankhöjd och förra helgen vägde hon lite över 12 kg.
Ska försöka få henne badad i helgen eller nästa vecka så hon blir ren till utställningen.


Det blir två debuter nästa helg. Lucy gör utställningsdebut på lördagen och Dixie gör rallylydnadsdebut på söndagen.  Så spännande! Hoppas mina nerver håller... Tveksamt!

Tränade ett litet inomhuspass och ett litet utomhuspass imorse med var och en. Lucy är jätte duktig på att ligga och vänta på sin tur när jag tränar med Dixie, både inne och ute. Dixie ligger också fint och väntar, men ibland kan det komma något litet pip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0