Dagens rapport

Dixie började igår få sina krafter tillbaka och var uppe en hel del ur lådan.
Hon till och med sprang några varv med Lucy i trädgården och  jagade henne lite. Lucy blev överlycklig! Äntligen ville Dixie leka lite med henne igen, det var så längesen.  Sedan springer de tillsammans in i valprummet, men när Dixie hoppar in i valplådan vänder hon sig om och med bara en blick säger hon till Lucy att "hit men inte längre". Lucy lägger sig då ner och vilar huvudet på valplådans kant och på det sättet känner hon ändå att hon också får vara med.

Idag har Dixie också varit uppe flera gånger och lämnat bebisarna själva små stunder. Det går bra, de lägger sig i en klunga och somnar.
Det börjar bli trångt runt spenarna och det är redan hård konkurrens. Ibland låter dem som ett gäng skrikande fåglar när de tampas om bästa spenarna.

Idag var det Rosa tik som ökat mest i vikt med hela 72 gram sedan i går. Hon är fortfarande näst störst efter den lila tiken som nu väger 638 gram. Dem är väldigt skickliga på att sno åt sig de bästa spenarna, små tjejerna accepterar det och tar en ny spene, men hanarna skriker högljutt =)

Jag tycker att valparna redan nu är underbart söta och att dem faktiskt ser ut som hundar och inte som små råttor. Helst skulle jag vilja behålla alla själv, men det går inte =)


Väldigt goa!



Tre systrar








Kommentarer
Postat av: Tilda

Oj vad stora de har blivit! Och så himla söta. Längtar tills att få se dem igen! Kram

2010-08-26 @ 15:45:45
Postat av: Pernilla

Ja förstår jag att du vill! Och tänk vilken utmaning att få träna alla dessa :o)

Tror inte jag kan hålla mig så länge som tills att dom är sex veckor.. ;o)



Kramizar

2010-08-27 @ 18:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0