Extra Nanny

Äntligen har vi fått lite bättre väder. En riktigt fin höstdag har vi haft idag.
Jag och Lucy tog en lång morgonpromenad på stranden, men efter stormen som vi haft var nästan hela stranden täckt med tång, så det fanns inte så mycket strand att gå på. Men vi njöt och Lucy sprang på, hon är väldigt lyhörd när hon går lös, lätt att styra. Hon fick även hämta lite pinnar i vattnet och det är lite kul varje gång.
Men hon är typ omöjligt att träna med just nu. Kan bara vara koncentrerad i max 1 sekund, sedan måste hon kolla på det där lövet som trillade från trädet, eller flugan som flyger m.m
Känns ganska avlägset med provet på tisdag.

Och valparna fortsätter att öka i enorm fart. Igår fick jag för mig att Dixie inte hade någon mjölk kvar och att valparna skulle svälta ihjäl, men när jag vägde dem idag så hade lila tiken gått upp 79 gram och övriga runt 55-60 gram, så nog måste hon ha mjölk.
Jag hade väl inte rätta tekniken till att kunna kontrollera det =)

Lucy vill också gärna hjälpa till med valparna. Hon står utanför buren och gnäller lite försiktigt. Och för några minuter sedan hittade jag henne inne i valpburen där hon hade lagt sig i ett av hörnen. Dixie är mycket tollerant och låter henne hållas.
Jag tycker Dixie har verkat vara lite väl tillåtande med Lucy. Vad jag vet så brukar tikmamman jaga ut husets övriga hundar i fall de närmar sig valplådan och även själva valprummet, men så är det inte här. Kanske känner Dixie att Lucy inte är något hot och därför behöver hon inte vakta valparna för henne. Dessutom lyssnar hon på Dixies minsta signaler så skulle det bli för mycket vet Dixie att Lucy lyssnar på henne.

Men om en timme kommer Selma. Då får vi se hur det går. Känner på mig att Selma kommer vilja ha alla valpar själv och då tror jag inte Dixie är så tillåtande längre =)

Jag har varit en snabbis i Ängelholm idag och hjälpt till med Blancas utställningsklippning. Hon blev fin!
På söndag är det dags för utställningsdebut för både Tette och Blanca. Vi hoppas det går bra!


På en sekund kan alla somna i en hög =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0