Måndag igen

Det blev en dag i Helsingborg igen. Har fixat flyttlådor och vi hoppas kunna köra det stora lasset i helgen.
Det tar lång tid att packa ner allt och sortera.
Men jag har hunnit en bra bit idag.

Sen har jag och Lucy varit på träning. Först lite agility. Jag passar på att träna banvandring och sedan får Lucy träna enkla saker och mycket passivitet. Passivitet på agilitybana är guld värt och Lucy sköter sig mycket bra. Det är inte Dixie särskilt duktig på. Hon blir mycket frustrerad när andra hundar spinger bana och inte hon.

Sen var vi med en halvtimme i den andra lydnadsgruppen, alltså inte den grupp vi brukar träna med. Kan vara bra att träna med andra hundar också och det gick hur bra som helst.  

Hon har mycket bra grunder för att kunna bli riktigt bra i framtiden.
Och det känns så bra att jag kunnat hålla mig till att träna in viktiga grunder ordentligt innan vi kastar oss på att lära olika moment.
Hon är en riktig kanonhund min lilla lus =)

Men jag saknar verkligen att träna agility med Dixie. Alla i vår grupp har blivit så fantastiskt duktiga och det suger i min träningstarm =)
Jag vill, jag vill! Men vi får vänta med det ett bra tag framöver. Vi kommer ha tid sen.


Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Nötkreatur skrämmer slag på mig när jag har hundar med! Gud vad du är modig Maja!

2010-08-13 @ 20:47:51
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0