Återbesök djursjukhuset och valprapport

Idag har jag och Lucy varit på ett återbesök på djursjukhuset för att kolla hur hon har utvecklats.
Ni kanske minns att när hon var 8 månader så var vi på en kontroll och röntgade för jag tyckte hon gick konstigt.
Det var samma veterinärexpert idag som jag verkligen gillar! Hon är mycket noggrann och trevlig och kunnig.

Hon klämde och kände och börjde och sträckte hårt, tittade på olika gångarter och kollade om Lucy kunde göra trix. Inte ett endaste litet fel kunde hon hitta. Det känns skönt!
Hon tyckte Lucy var jätte fin även denna gång och att hon var så trevlig och duktig så hon ställde upp sig på valpkö. Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken än är det inte aktuellt med några valpar, men det är alltid roligt när folk gillar ens hund så mycket.
Lucy är så glad för alla, ja även alla veterinärer och sätter sig gärna i knäet om hon får möjlighet och det fick hon idag =)

Jag har fått bilder från Anja på Malou (Citrin of Cheba):







Ser ut att ha talang för spårning precis som sin mor =)


Malou snart 4 månader och hon väger 11,5 kg

Bilden ovan fick mig att tänka på en annan bild. På bilden nedan är Dixie i samma ålder:




Har fått mejl från Gunilla med Sannie (Jade of Cheba) också.
Hos dem leker livet och de är inne på sin andra kurs nu. Sannie är sedan några veckor tillbaka helt rumsren och hon kan vara ensam ca 1 timme nångång ibland utan problem.
Allt är helt enkelt toppen enligt matte Gunilla.


Kommentarer
Postat av: Maja Malmqvist

Jag är också ganska sugen på att ställa mig på valpkö till små Lucyvalpar....

2010-12-13 @ 21:32:38
URL: http://coociidog.se
Postat av: Anja

Ja man ser verkligen att det är mor och dotter. Så fina!

2010-12-14 @ 10:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0