Lite vårkänsla

Idag har vi 7 plusgrader i Helsingborg! Härligt =)
Jag behövde ingen mössa och inga vantar och jag kan inte minnas när jag gick utan det senast. Jag blev i alla fall glad för allt töande och man ser till och med gräsmattan =)
Men jag skulle verkligen behövt de där gummistövlarna som jag önskade mig i julklapp men aldrig fick. Får skaffa mig ett par själv.

Igår firade jag och Daniel att vi varit tillsammans i 5 år. Det blev en heldag tillsammans där vi valde att åka till IKEA och titta på nya möbler. Tittade ut en Tv-bänk som vi tänkte köpa, men så fick vi lite "inside information" om att den skulle rabatteras på måndag, så då väntar vi till måndag.
På kvällen blev det restaurang på Harrys och det var helt fantastiskt gott! Verkligen en restaurang i min smak. Full pott!

Annars är det full fart här som vanligt. Men på söndag återgår vi till det vanliga livet igen.
Jag ska nog aldrig mer ha bichon i mitt liv. De är ju oslagbara när det gäller mys och sällskap, men de är alldeles för självständiga och envisa för min smak. "Lyda? Vad är det?"
Förra veckan när alla fyra hundarna var hemma hos mamma och pappa så sa pappa dagen efter:
"Barbeter är ju väldigt trevliga" Det tyckte jag var väldigt kul, hahaha. Selma och Blanca är samma skrot och korn =) Men dem är ju bra på sitt sätt, men passar inte mig längre.

Jag läser just nu Eva Bodfälts bok "Kontaktkontraktet" för tredje gången (nya upplagan). Måste bara säga att det är en fantastisk bok. Jag får så otroligt mycket tips och idéer när jag läser den och jag tycker alla hundägare borde läsa den.
(Handlar bara om vardagslydnad och det vill väl alla lyckas med)
Tränar mycket efter den boken med Lucy just nu och med bra resultat. Kan verkligen rekommendera den!

Har också anmält mig till en föreläsning som jag ska gå med Britt den 14 mars med Freddy Worm Christiansen och det handlar om hundar och vargars beteende och myter kring detta. Ska bli mycket intressant att lära sig mer om detta omtalade ämne. Han har ägnat 35 år av sitt liv att studera vargar och hundar så han har en hel del erfarenheter vilket de flesta människor som uttalar sig om denna saken inte har.

Här kommer några bilder:


Lucy, Blanca och Dixie


Lucy och Dixie mysleker


Kamp om nallen


Fick detta silverarmband av Daniel igår. Jätte fint!
 




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Rolig kommentar ifrån din pappa ;-)!

2010-02-28 @ 11:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0