Hemma igen

Då var man hemma igen efter en skön och härlig semester på Gran Canaria. Vi kom hem i natt efter totalt 12 timmar på resande fot. Har haft jätte fint väder hela veckan, bott bra, ätit och druckit gott, badat, solat, och läst tre böcker.
Men ibland kan man undra om det inte är en fälla med semester.
Man tar semester för att man vill komma bort från verkligheten och koppla av från all stress. Men när man kommer hem till verkligheten igen så väntar vardagen och man måste ta igen allt som man missade på semesterveckan. Då måste man jobba dubbelt så mycket och riserar att bli tröttare än någonsin.
Är det värt att offra en veckas semester för det? Självklart! =)

Så nu när man åter befinner sig i verkligheten är det bara att packa upp och sedan jobba på med racerfart.

Vi åkte hem till mina föräldrar igår natt. Jag kunde inte vara från Dixie en sekund till och det blev ett kärt återseende för oss båda. Dixie blev så glad så hon inte visste var hon skulle ta vägen.
Hon har haft en bra vecka också och hade skött sig utmärkt både hemma och på jobbet som kontorshund.

Jag har såklart abstinens av träning, så ikväll rymmer jag från alla sysslor här hemma för ett träningspass på Bialitt.

Och såhär ligger det till på valpfronten:
Renate kommer ta med båda tikarna så jag får välja när jag är i Schweiz eftersom jag ännu inte bestämt mig.
Ska bara fixa tillstånd för att föra in den andra också. Så det är inte säkert att det blir Juicy Lucy som valpen kommer heta. Den kan också heta J Lo vom Zulimo.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Välkommen hem till vinter igen! :-)

2010-01-21 @ 17:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0