Skitdag

Idag var det ingen rolig dag. Fick beskedet att jordbruksverket inte hinner skicka mitt tillstånd till imorgon, alltså ingen valphämtning på söndag och vad som var ännu värre var att jag inte kan hämta valpen förrän den 9 februari. Gissa om hela världen föll i bitar när man får ett sånt besked 3 dagar innan man är inställd på att hämta sin valp.

Efter att har gråtit ett tag, så var det dags att ta tag i allt som ska ändras på grund av detta. Försäkringsdagen måste flyttas fram, flyget måste ombokas och fick en slutkostnad på 3 gånger så mycket mot vad det egentligen skulle ha varit, ansökan hos jordbruksverket ska ändras så det blir rätt datum och tider (och hoppas inte de ändrar handläggningstiden för det) m.m
Så i 4 timmar har jag suttit här och fixat saker som jag trodde jag var färdig med.

Nu är jag mest orolig för om valparna kommer bli för tunga för att få åka med i flygkabinen.
Och stackars Renate måste göra om avmaskningen hos veterinären och kanske besiktningen också eftersom intygen inte får vara äldre än ett visst antal dagar.

Men jordbruksverket har verkligen lovat att skicka mitt tillstånd senaste fredag den 5:e feb och då ska det vara framme hos mig på måndag och alltså ska jag med säkerhet kunna åka på tisdagen.

Men det känns SKIIIIIT med allt detta. Fruktansvärt tråkigt!
Som tröst har jag köpt semlor som jag ska äta nu.

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Ät två, minst!

Stelbenta byrokrater kan man va´utan!

Lider med dej...

Många kramar från oss.

2010-01-28 @ 17:25:37
Postat av: Tilde, Lovis & Birgitta

Fattar att du är ledsen och förbannad, vilken besvikelse. Nu håller vi alla tummar och tassar vi kan för att jordbruksverket håller vad de lovat.

Tur att du har din duktiga Dixie.

Stor kram från oss.

2010-01-29 @ 10:28:10
Postat av: Linda

Så himla tråkigt! Varför ska alltid högre instanser krångla???

2010-02-02 @ 09:48:55
URL: http://stormstjarnanskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0