Beskedet

Idag kom dagen som jag och många andra väntat på med spänning. Nämligen ultraljudet!
Jag tror inte jag varit så nervös någon gång förrut.

Men det blev det glädjande beskedet att Dixie är dräktig.
Det räckte med den enda parningen på midsommarafton. Mamma sitter och funderar på om hon ska skicka ett brev ner med bilder från ultraljudet till den franska veterinären så han får se hur fel han hade. Men just nu så känner jag mig ganska glad att han hade fel så vi slapp insemination. För nu gick allt på den naturliga vägen!

Det känns också härligt att alla tecken Dixie visat faktiskt berodde på dräktighet och inte skendräktighet. Beteendeförändring, flytning, gått upp i vikt, blivit bredare över ryggen och spenarna har blivit stora och rosa.

Det var så gulligt att se deras små hjärtan slå och jag tittar på bilderna hela tiden.

Nu är det bara att vänta på att underverken ska komma ut. Jag vet redan vilket tema valparna ska döpas efter.

Vilken underbar dag det blev och det ska vi fira!


Kommentarer
Postat av: Gunnel Svinhufvud

Vad roligt att Dixie är dräktig!!! Jag sa ju att det räcker med en gång. Så var det ju för Axa också.

Kramar från oss alla i Lerberget

2010-07-26 @ 12:35:22
Postat av: Marie Widblom

TJOHO GRATTIS vad kul.Nu är det bara att gå och vänta igen.En härlig väntan.

Pussa Dixie från oss i Motala.(du får också en puss)

Marie

2010-07-26 @ 13:38:56
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Marie Lidblad

Så härligt! Ni som gjorde en så lång resa! Hoppas inte Lucy tar knäcken på Dixie!:-) Göm hulligankostymen! Lucy kan få bo hos Gotlandshulliganen om hon vill!

Kramar

2010-07-26 @ 15:24:28
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Ewa Thurfjell

Oh! så spännande och Lycka till. Det var kul att få träffa dig och Lucy hos Karin.



Ha en fortsatt skön sommar

Kram från oss i Sundsvall



2010-07-26 @ 19:11:41
Postat av: Pernilla

Grattis Grattis Grattis!!!!!

Man kan inte säga det tillräckligt många gånger :o)

Underbart!!!

2010-07-26 @ 22:36:40
Postat av: Marie Hallberg

Instämmer med alla föregående inlägg. Stort Grattis från oss I Karlskrona.

Kram

Marie och Merlin

2010-07-27 @ 10:09:56
URL: http://lillamonstret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0