Rabattkärring

Det är väldigt få saker i livet som gör mig riktigt irriterad. Men en sak som gör mig galen är tanter som
inte har något annat för sig än att klaga.
Alldeles nyss var jag ute med hundarna och för att komma till grönområdet där vi brukar rasta så måste man gå 5 minuter i stadsmiljö.
Och på vägen dit så finns det en bostadsrättsförening som hatar hundar.
Det är inte första gången som det blir tjafs på den sträckan.

Men när vi går där med hundarna så passerar vi 2 tanter som står och pratar. Eftersom jag vet att alla där är hundhatare så håller jag in hundarna så de inte ska råka gå fram och "störa" genom att råka titta på tanterna.
När vi passerat släpper jag lite på kopplet och då råka Lucy sätta en tass i en rabatt som ligger precis vid trottoaren. Då blev det ett jäkla liv på den ena tanten och hon började häva ur sig en massa om hur oansvarigt jag var som lät min hund kissa i deras rabatter som de nyss hade räfsat.

Lucy kissade absolut inte i deras rabatt, utan råkade sätta en tass och jag brukar absolut inte låta hundarna gå i deras rabatter, men nu hände ett misstag och en tass hamnade innanför.

Hon skrek och visade den andra tanten att det hade blivit ett tassavtryck i jorden.

Jaja, lilla knäppa tant. Du kan inte ha något roligt liv som måste jobba som rabattvakt.
Vi gick ganska snabbt därifrån eftersom det inte lönar sig att diskutera saker med sådana typer.

Men jag kan erkänna att jag får lite skruvade tankar på vad jag skulle vilja göra och säga. Kanske skrika tillbaka och ta ut lite aggression som jag har på alla som bor där, eller verkligen släppa upp hundarna och kommendera dem att kissa, eller rycka upp alla deras blommor i rabatten?
Men dessa idéer får förbli tankar och fantasier.

Tur att vi flyttar snart för nästa gång kanske jag inte kan hålla inne med mina tankar =)



Det blev i alla fall lite träning efter rabattkärringen.
Lucy fick träna apportering som hon är himla duktig på. Igår gjorde hon även apportering med störning. Dvs att jag lägger ut en apport när hon sitter kvar och sedan lägger jag ut en hög med godis. Då ska hon först apportera och strunta i godiset, men efter apporteringen kan hon få varsågod. Detta klarade hon på första försöket. Hon får också göra inkallningar när jag har lagt ut störningsmoment och även detta klarar hon galant. Det blev också lite vanlig vardagslydnad.
Hon tappar lätt fokus och i mellan åt har hon väldigt mycket lukter att undersöka eller hundar att titta på. Men vi jobbar på det.
Typisk ålder då allt ska undersökas. Idag blir hon förresten 8 månader. Tiden går vansinnigt fort.

Dixie fick träna fot och ställande. Från henne är det alltid 100% fokus när vi tränar =)


Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Haha vilka kärringar det finns.Jag skulle inte kunnat vara tyst i det läget.Det är tur man bor i stora skogen,fast kärringen som äger stora skogen där vi bor är folkilsken så henne undviker vi så gott det går.Ibland kan hon vara trevlig.

Marie

2010-07-28 @ 14:43:27
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Pernilla

Åh du kunde väl knäppt tanterna lite på näsan och kommenderat hundarna att kissa och sen sagt att så här ser det ut när dom kissar.. ;o)

2010-07-28 @ 18:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0