Lucy

Idag har jag ägnat mig åt att träna Lucy.
Hon är verkligen en härlig hund. Genomsnäll och mysig. Något flummig ibland =)

På den aktiva biten jobbar vi bara med saker hon tycker är roliga eftersom jag vill skapa en possitiv attityd till att samarbeta. Det går bra.
Det som hon tycker är absolut roligast är såklart apportering. Då blir hon alldeles till sig av glädje. Idag har hon även fått jobba med uppletande av markeringsrulle. När hon får sitt kommando rusar hon ut och letar upp föremålet och levererar det i min hand. Sedan vill hon mer =)

Sedan tränas hon mycket passivt genom att ligga plats när jag tränar med Dixie och hon får t ex titta på när Dixie får apportera.
Detta måste båda mina hundar klara. Det är en förutsättning i vår vardag att man ligger still och tyst medan den andra tränas. Och för att bara vara 7 månader så är hon mycket duktig på det. Det är mycket sällan hon reser sig, bara när frestelsen blir FÖR stor.

Nu ska jag iväg på kurs och sedan försöka hinna hem till fotbollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0