Mera värme

Svalkan varade inte länge. Igår var det 29 grader igen och idag lär det bli lika varmt.
Visst är det skönt, men jag föredrar temperatur runt 22 grader.
Det går inte att promenera hundarna några längre sträckor när det är så varmt. Det blir inte heller någon bra träning. Jag längtar till hösten. Hösten är ändå bästa årstiden för mig, den årstiden som många andra fasar för.

Igår fick Lucy vara med på agilitykursen. Som sagt så var det mycket varmt och 75% av tiden gick åt att vila i skuggan. Men det ser jag som bra träning också att kunna ligga still och tyst när andra springer på agilitybanor.

Hon fick träna hopphinder fast utan bom, alltså bara springa igenom. Och det förstod hon inte meningen med, så det gick i snigelfart. Sen fick hon träna tunnlar, både korta och långa och böjda och då var det fart. Det tyckte hon var super kul!

För övrigt går jag bara och väntar på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0