Träff

I fredags fick vi besök från Daniels syster och några vänner till henne som stannade tills idag.
Men trots det så valde jag ändå att åka till Karin i Skummeslöv och träffa barbetbekanta. Förrutom jag och Karins familj så var Joachim och Gunnel där och Eva och Micke med söner från Sundsvall som har en brun barbethane, Akilles. Dem hade jag aldrig träffat så det var trevligt att fått se ännu en barbet.

Totalt 6 barbeter och en foxterrier. Jag hade bara med mig Lucy. Hon är en liten Ferdinand som luktar på blommor. Nästan under hela vistelsen gick hon på egna upptäcksfärder i Karins trädgård.  I början lekte hon med Aramis ett tag och sedan fick hon foxterriern som beundrare.

Det blev barbetsnack och en underbart god middag i trädgården. Tack så mycket!

Idag har vi packat några flyttlådor och kört upp med dem till stugan. Dixie har lite mer energi nu när det blivit lite svalare så hon fick träna slalom och lydnad. Hon är så otroligt smart och det hon kan det glömmer hon aldrig. Jag försöker testa henne ibland och säga 10 olika kommando i rad och hon tar aldrig fel. Det kan t ex vara sitt-ligg-stå-backa-snurra-tass-hit-fot-stanna m.m Hon sätter allt direkt!

Lucy har också fått träna idag. Fotposition, apportering, platsliggning och repetera backa upp med baktassar på låda. Poletten trillade ner efter att vi pausat ett tag från den övningen. Nu klarar hon det galant. Får se om jag hinner filma lite nån dag.

Jag vägde Lucy häromdagen. Hon vägde exakt 17 kg. Hon är liten och kompakt. Jag mätte henne också och hon är nu 50,5 cm i mankhöjd. Några centimeter kvar att växa hoppas jag.
Hon har tidigare hållt sina proportioner i kroppen, men nu har hon fått långa bakben och ibland ser det inte klokt ut när hon går. Men frambenen växer väl snart i kapp.
Jag hade tänkt ställa ut henne på Sofiero då hon har blivit 9 månader, men då kan det ju vara en fördel om hon kan springa jämt med fram och bakben.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0