Idag

Vi njuter av sommaren ute i stugan! Imorgon åker jag tillbaka till Helsingborg för lite veckoplanering och tvättning.

Igår var jag och Lucy på spår. Dixie fick vara hemma.
För första gången lyckades hon faktiskt ta spåret bra. Stannade bara lite på mitten och undersökte en stubbe, men sen spårade hon vidare och kom fram till målet. Skam den som ger sig!
Hon verkar ha fattat lite vad det handlar om nu i alla fall.
Måste få tid att lära henne markeringspinnarna bara. Får väl ta tag i det.

Sedan åkte vi hem och firade min mammas födelsedag med en tjock släkt.
Underbar kväll och vi kunde sitta ute till midnatt utan att frysa.
Lucy lekte med mina fyra killkusiner i åldrarna 7-12. De spelade fotboll med henne och kelade hela kvällen.

Kan tala om att hon sov som en stock hela natten =)

Idag har vi varit nere och badat med alla hundar. Lucy var riktigt duktig på att simma denna gång! Hon trivs som fisken i vattnet. Vill aldrig sluta bada. Hon och Dixie hittade en död mås som flöt på ytan. Men den fick dem inte ta, fast båda ville. Jag hittade en ny liten strand som jag aldrig varit vid  förut. Otroligt vackert och perfekt för hundar eftersom där inte var andra folk som kan bli störda.

Sen har vi haft besök av barbetintresserade som väntar valp från Dixie. (OM det nu blir något)
Mycket trevliga!

Många undrar om jag märker något på Dixie ifall hon blivit anourlunda.
Och det är omöjligt att säga. Hon har varit lite lugnare och tröttare sedan vi kom hem, men det kan bero på den värme vi haft eller att hon varit trött efter resan. Jag vågar mig inte på att leta tecken, eftersom det bara kommer leda till besvikelse ifall det visar sig att det inte blir några valpar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0