Veteran

Igår fyllde Selma veteranåldern 8 år.
Tyvärr kunde hon inte firas med något extra gott eftersom hon fått någon slags kräksjuka som inte riktigt vill ge med sig.
Stackars Selma! Hon har ofta otur på sina födelsedagar. För två år sedan blev hon ju halvt ihjälbiten av grannens schäfer och fick tillbringa tre nätter på djursjukhus. Det var inte heller någon rolig födelsedag för min lilla ulltuss.

Selma är med mina föräldrar och får hållas åtskiljd från de andra hundarna tills hon blivit bättre.
Men det blir komplicerat eftersom jag skulle vara hos dem denna helg.



Kan också berätta att vi har fått en riktig hulligan i vårt hus. Hulliganen går också under namnet Lucy. När mörkret faller byter hon skepnad och kliver in i sin hulligankropp och slaktar allt som kommer i hennes väg och yr fram som en tornado i ungefär en timmes tid.
Igår när jag var på kurs hade jag x antal missade samtal från Daniel.
När jag ringde upp lite senare så skrek han "KOM HEM!"
Och det var ett ganska upp och ner vänt hus jag kom hem till. Hon hade slaktat den stora 15 kg foderpåsen så alla foderkulor trillat ut över hela köket, sin fåttölj hade hon bitit ett hål och och sedan dragit ut stoppning, vår pappersinsamling var utspridd och finfördelad över alla golv. När Daniel hade varit ute med dem båda hade hulliganen mest befunnit sig uppe i luften eller hängt i Dixies öron.

Det var inte världens gladaste sambo man kom hem till.

I förrgår hade vi ett annat fall med lilla hulliganen. Hon som alltid ligger och sover på golvet hade nu fått för sig att krypa upp och lägga sig i vår säng. Vi har som regel här att inga hundar får vara i sängen, så vi puttade ner henne. Hon försökte igen och igen.
Jag tänkte att hon kanske tyckte att våra lakan var svala och att det var därför hon ville ligga där. Så jag tar ett annat lakan från skåpet och lägger ut på golvet. Snäll som man är.
Som tack gick Lucy dit och kissade över alltihop. Där fick man för sin snällhet.

Men oftast är hon snäll som en ängel =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Härlig Lucy!!! :o)

Och stackars Selma.. att hon ska råka ut för allting! Hon får firas i efterhand med en god tårta!

2010-07-23 @ 12:04:13
Postat av: Marie Widblom

Jag kan inte annat än skratta åt eran lilla huligan.Men jag förstår om inte ni skrattar.Peppar peppar så är Agnes lugn än så länge. Det är bara mina träskor hon har ätit upp.Visst är det gulligt med valpar?

Ha en skön helg. Marie,Dolores och Agnes.

2010-07-23 @ 17:11:56
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Birgitta

Stackars Selma hoppas att hon snart blir bättre så hon kan firas.

Tycker att Lucy verkar att vara något i stil med hur Tilde var under sitt första år. Tuggade på och svalde allt som kom i hennes väg. Kan trösta er med att det blir bättre.

Ha det så bra och vi håller givetvis ala tummar och tassar för att ni får ett positivt besked på måndag.

Tilde, Lovis & Birgitta

2010-07-23 @ 18:15:13
URL: http://tilde-lovis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0