Hemma

Sent igår kväll kom vi hem från Norrköping.
Det har varit fullt upp så jag har inte hunnit med någon blogg.

Det gick hur bra som helst att köra upp med Lucy. Hon sov hela bilfärden och vi stannade bara en gång.

I torsdags var det studentfirande för Daniels syster. De hade tur med vädret och allt blev mycket lyckat.

Dixie var ganska tråkig på hennes första och andra löpdag. Hon ville helst bara vara ifred och ligga i något hörn.
När vi gick på långrunda så stannade vi till i en stor hundrastgård där jag tänkte att hundarna skulle få springa av sig, men det var bara Lucy som sprang. Dixie höll sig istället till mig. Det är inte ofta man ser det =)
Dixie som brukar dra iväg från 0-100 på 2 sekunder och älskar att springa fort.

Efter studentdagen hade vi dåligt väder. När vi städade upp i festlokalen så roade sig Lucy på egen hand. Hon upptäckte hur vansinnigt roligt det var att smälla alla ballonger. Jag trodde hon skulle tycka det var otäckt när det smällde i munnen på henne, men tvärtom. Hon letade upp varenda ballong och bet sönder den med en smäll. Bra skotträning =)

Igår var den första soliga dag och det var den dagen vi skulle åka hem på, men vi bestämde oss för att ta oss ut en dag i skärgården och istället köra hem senare.
Det var första gången som Lucy fick åka båt och det var inte helt lätt. Hon var som en fisk på land, sprattlade och ville bara i vattnet =)
Tack och lov för flytvästen! Vi la till med båten vid en liten ö och för en sekund släppte jag Lucy och då hoppade hon i plurret direkt. Vi stannade på ön ett tag och jag tror Lucy badade 30 gånger. Hon gick i och simmade själv och hon var mer i vattnet än på land. Hon hade en usel simteknik, men det får hon lära sig. Jag satte på henne flytvästen så att hon fick simma med den och då gick det bättre.
Dixie går inte i själv och simmar så som Lucy gör, men hon älskar att vattenapportera, så det fick hon göra några gånger. Även Lucy fick simma ut och hämta dummy några gånger och förutom den usla simtekniken så var hon jätte duktig.

På vägen tillbaka så hade Lucy fått sitt badbehov tillfredställt och hon kunde lägga sig och koppla av i båten bredvid Dixie. Vi passade på att pimpla ströming och det blev en god fångst.

Några skärgårdsbilder:

Dixie älskar åka båt, hennes svans viftar hela tiden




Ett fast grepp i handtaget på flytvästen var nödvändigt, annars hade Lucy hoppat i.
Hon fick nöja sig med att hänga på kanten så länge som båten körde.


Eftersom jag inte visste om Lucy skulle hämta dummyn på djupt vatten när hon aldrig har gjort det, så lät jag henne följa med några gånger när Dixie hämtade.....


....Och sen hämtade hon varenda dummy hon fick =)


Här matte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0