Spår + bilder

Idag har vi spårat i Sibirien.
Dixie fick viltspår som vanligt och det klarade hon jätte bra. Hennes spår var kanske 400 meter långt som Birgitta och Britt hade varit och lagt ut igår kväll.
Hade varit så roligt att starta i anlagsklassen snart med henne. Problemet är att jag inte kan hantera linan. Jag snubblar och trasslar med den och tappar den ibland. Idag låg linan mest på marken och släpade efter Dixie. Det går mycket bättre då, än när jag håller i den. Men det måste jag lära mig.

Lucy fick ett litet personspår. Och bitvis gick det bra, men hon känns ännu inte helt mogen. Fortfarande mycket goda pinnar och annat roligt att göra i skogen.

Dixie vägrar börja löpa. Jag tycker nu, men det tycker tydligen inte hon. Och jag har inte så mycket att säga till om i det läget, så det är bara att vänta. Men om hon följer sitt schemat för tidigare löp så är det egentligen ett par veckor kvar. Runt midsommar. (Men jag hade hoppats på tidigare)

2 bilder från igår kommer här:




BIR-Valp

Nu vet jag inte om det blir så många fler utställningar på ett tag. Det blir nog inte förrän augusti eller september.
Nu har vi övat lite så hon vet hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0