Ännu en lyckad träningskväll

Ja, här rullar livet på med jobb och sedan hundträning som är det bästa vi vet =)
Måndagar betyder agility och även denna vecka var Dixie fantastiskt duktig. Vilken otrolig hund hon är när hon väl gör rätt!
Idag fick vi springa en klass 2 bana och Dixie tog sig nästan igenom felfri 2 gånger, förutom att slalomet strulade lite vilket det alltid gör om det är i början av banan. Då är Dixie för "het" och kan då slarva med portarna. Som jag sagt tidigare så vet jag att det är något vi måste och ska jobba på i sommar.

Men resten av banan var som en dröm att köra med henne. Wow! Det var helt enkelt perfekt! Kanonhund! Och kanske är det även jag som börjar lära mig det här med rätt handling?

Efter agilityn då jag håller kurs fick Dixie också vara med som visningshund. Hon fick visa apportering. För att kunna ha en visningshund så gäller det att hunden kan det som den ska visa till 100%. Man kan ju inte visa med en hund som bara kan ibland, med risk för misslyckande. Det ser inte så bra ut för gruppen. Men Dixie är mycket pålitlig när det gäller sina saker.
Vi visade apportering i olika steg och hur det ser ut när det är "färdigt" och det gjorde hon superbra.

Imorgon är det dags för Lucys kurs i Halmstad. Ska bli spännande vad vi får lära oss då =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0