En lång dag

Äntligen har jag lite tid över att sätta mig ner och summera dagen.
Det var till att gå upp tidigt imorse och åka till utställningen med min lilla lus. Det var lite ruggigt på morgonen och blött i gräset så jag har suttit med blöta och KALLA fötter hela dagen. Inte kul.
Det var någon timmes väntan innan det var vår tur. Men det slutade väl idag också. BIR-valp + Hp!
Domare var Bris Wilseus Dahlin och jag känner så väl igen det namnet, men kan inte komma på var i från. Sånt kan jag bli irriterad på. Hon kände till rasen i alla fall och var mycket nogrann i sin bedömning.
Lucy skötte sig fint i ringen.

Kritik:
"5 mån tikvalp med goda prop, huvud med goda prop, korrekt hals och överlinje, välansatt svans, bra vinklar, välkroppad för åldern, rör sig bra från alla håll, Lovande valp!
Trevligt temperament, bra päls och färg, Bästa valp!"

Sen var det flera timmars väntan till finalerna och det drog ut på tiden (som vanligt).
Och som vanligt åkte vi ut. Men det gjorde vi med flaggan i topp för Lucy gick utmärkt även i stora ringen. Hade jag varit domare hade jag självklart placerat oss som 1:a eftersom min valp var finast =)
Och det hoppas jag alla tycker om sina hundar- att dem är de finaste som finns!

Vi träffade lite känt folk, bland andra Maja och softisen Nelson var där och de blev BIM! Grattis! http://coociidog.webblogg.se/ Maja tog 2 foto på Lucy som finns på länken.
Och grattis också till Lotta Landgren som blev BIG 3 med sin flatte.

Efter utställningen fick jag bråttom eftersom jag både skulle hämta Dixie, åka till kontoret och hämta mer jobb till mig, men eftersom ingen jobbade idag så fick jag inte det serverat som jag brukar få, utan var tvungen att packa ihop allt själv. Snabbt hem för att göra lite mat och fast jag var så snabb så hann jag ändå inte till kvällens träning.
Och nu sitter jag här och kämpar mot magknip som jag haft mer eller mindre hela dagen. Just nu är det MER och för en timme sen kunde jag inget annat göra än ligga och kvida i soffan. Det har släppt lite, men det kommer och går. Hoppas det är över tills imorgon. Då är jag ledig och tänkte träna hund som omväxling =)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till Lucys framgångar! Vad roligt att det går så bra!

Kramar från oss i Lerberget

2010-05-13 @ 22:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0