Hurra!



Idag fyller min lilla Lus 6 månader!
Tänk vad tiden går fort. Känns som det var nyss hon kom hit. Hon är en otroligt härlig hund och jag hoppas vi får många glada år tillsammans!

Igår var vi på träning allihop.
Lucy är fantastiskt duktig. Det går ju så otroligt mycket snabbare och lättare att träna upp en ny hund när man har haft en försökskanin (förlåt Dixie) där man gjort alla sina fel.
Eftersom jag inte tidigare haft någon erfarenhet av tävlingsträning så fanns det ju bara den vägen att gå. Man måste börja någonstans och det blev Dixie som fick bli prövohund. Men jag har lärt mig massor och den kunskapen kan man inte få någon annanstans ifrån. Det hjälper inte att läsa 1000 böcker eller gå 100-tals kurser. Man måste träna själv.
Och alla fel jag kommer göra med Lucy, kommer jag lära mig av till nästa hund. För man blir aldrig färdig lärd.

Igår fick Lucy träna på att jobba lös runt alla andra hundar utan att gå fram till dem, hon fick träna på platsliggning och inkallning förbi andra hundar och lite utgångsställning och fritt följ. Superduktig!

Dixie fick träna linförighet som var himla bra igår. Även läggande, men ställande under gång var som bortblåst. Det fick jag repetera från grunden, sen gick det bra igen.
Inget löp än så länge, men det kan komma när som helst.


Här är hon! Nyborstad, nybadad och nyklippt. Skönt att bli av med lite päls nu när sommaren börjar närma sig.
Det är mycket varmt nere i södra Frankrike, närmare 30 grader

Jag önskar er en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Maja

Tror jag såg dig och Lucy i Landskrona imorse, hade bråttom så hann inte hälsa tyvrr.

2010-05-28 @ 17:19:11
URL: http://coociidog.se
Postat av: Marie Lidblad

Så snygg Lucy är å kortet!

2010-05-28 @ 20:33:41
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Pernilla

Grattis Lucy!

Vilket kanonkort på lillstjärnan!

2010-05-29 @ 20:17:36
Postat av: Maja Holmström

Ja, ibland lyckas man fånga ögonblicket, men det är inte ofta =)

2010-05-29 @ 20:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0