Lucy dag

Idag var det Lucys tur att stå i centrum.
Vi har tränat utomhus på fotgående och snabba ligg och inkallning trots att det var fyra lösa hundar som lekte en bit bort. Hon är mycket duktig, men vi skyndar långsamt.

På fredag blir hon 6 månader, helt otroligt vad tiden går. Ingen trotsålder än så länge.
Hittills har hon bara varit underbar och lätt med allt vi gör och alltid glad och possitiv.... utom en sak.
Hon vill inte åka bil.
Jag parkerar vår bil ca 10 minuter från vårt hus, det brukar bli en lagom kissrunda för hundarna om vi ska åka någonstans. Men när Lucy ser att vi är på väg mot bilen så går hon ett steg fram och tre steg bak. Hon vill inte gå med. Detta börjar bli lite jobbigt eftersom hon är tung att släpa med sig.
Jag vet inte varför hon inte gillar bilen, för hon sover under alla bilfärder och verkar inte må illa och hon kan ligga lungt och snällt och vänta i bilen. Det är bara just det att hon inte vill åka bil. Jag brukar kasta in godis i hennes bur, men det bryr hon sig inte om.
Jag får väl snart börja träna det på riktigt att hon självmant ska hoppa in i bilen. Men tills dess får jag väl släpa henne.

Nu ska hon få ett litet kvällspass. Ska träna klossen bland annat.

Imorgon har jag återbesök hos tandläkaren. Självklart kommer jag inte komma därifrån levande..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Konstigt att hon inte tycker om bilen.. det händer ju nästan alltid något roligt för henne dit ni åker!

2010-05-27 @ 19:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0