Ny vecka

Igår åkte jag och Lucy till Hässleholmsutställningen för att titta på hundar.
Eller rättare sagt- barbet! (Vad annars?)
Vi skulle även träffa ett par från Norge som åkt hela vägen till Hässleholm bara för att se barbet i verkligheten.

Som vanligt på utställningar så handlar det om att vänta. Lucy sköter sig så fint. Lugn och snäll och kelar med alla som vill kela med henne. Lite rastlös blev hon efter att vi suttit stilla i 3,5 timmar, det kan man förstå.

Grattis säger vi till Dixies syster Soya som tog hem BIR och grattis till Ex från Danmark som blev BIM!

Vädret var lite omväxlande, regnet hängde i luften, men vi klarade oss från en rejäl skur.
Jag handlade 4 nya leksaker, lite godis och en ny karda till Selma eftersom Lucy råkade tugga sönder den.

Dixie fick vara hemma och vila, hon hade sin dag i lördags. Det är så skönt att ibland bara ta med en hund så den känner att den får lite egen tid med mig och att jag ger all min uppmärksamhet till just den. Det tror jag är viktigt.

Idag är det måndag och det innebär kurser. Dixie har agility och sedan håller jag i allmänlydnadskurs.


Kommentarer
Postat av: Maja

ååh, måste ha missat dig! barbet och perro var i samma ring ju! men vi gick nog precis när barbet började. Såg i alla fall två bruna barbet! En som var jäätte stor :P

2010-05-24 @ 11:09:58
URL: http://coociidog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0