Som det har regnat

Regnet har öst ner som en öppen kran nästan hela dagen, men just nu är det uppehåll.
Vad är det för väder vi har i maj? När ska jag kunna stoppa undan vinterjackan???

Dagen började med en ipren för att sedan bege mig ensam till höganäs bk som anordnade lydnadstävling idag. Stackars alla där som fick det värsta vädret med allt detta regn som aldrig ville sluta.
Jag tittade på Ann-Sofie som skulle göra sin tävlingsdebut med sin tollare Senna.
Det var ju väldigt många hundar som fick nerdrag pga att de stannade upp ibland och skakade sig under ett moment. Det var inte lätt för varken deltagare eller funktionärer.
Själv hade jag både vinterjacka och regnställ och paraply, men var ändå blöt in på skinnet när jag kom hem.

Det blev till att kurera sig i soffan och vila några timmar.

Efter det tog jag ut hundarna för lite träning. Det börjar nog snart bli dags att lära Lucy lite saker. Hon har himla bra grunder just nu. Har bra on/off knapp och kan vara lös och stanna hos mig trots att det händer roliga saker runt om. Stanna kvar och inkallning fungerar fint. Vi har börjat på fritt följ med sättande vid sidan och det går bra än så länge. Tränade lite shejping också, med kloss och nostarget. Men om jag sätter den på golvet så ska hon bara skälla på den =/
Tänkte från och med nästa vecka så ska jag lära henne en ny sak varje vecka. Nästa veckas moment får bli en freestylekonst. Jag tror vi börjar med slalom mellan benen och jag måste också börja hålla tiden i mina pass. Jag är ju så van vid att Dixie kan orka hur mycket som helst, men lilla valpen gör det inte, så där får jag verkligen sätta timern.

Dixie fick sig ett rallypass och det gick bra. Hoppas bara det håller imorgon på tävlingen också. Det blir spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0