Tandborstning

Tandläkarbesöket i morse var ju inte roligt precis.
De tyckte inte jag hade varit tillräckligt noga med tandborstningen längst bak och de bokade ett återbesök för lagning. Aldrig har jag behövt laga ett hål, jag har klarat mig i 24 år från det och nu åkte jag dit.
Nu kommer jag vara extra rädd nästa vecka då det ska lagas. 
Och nu kan jag inte stolt säga längre att "jag har aldrig haft hål i mina tänder". Det känns INTE bra!

När jag kom hem så borstade jag extra noga längst bak både på mig själv och på hundarna.
Det blev Lucys första gång hon fick borsta tänderna, men det gick som en dans. Hon har ju sett att Dixie gör det och såklart vill hon också, så hon var nog lite stolt att det idag var hennes tur =)
Och längst bak hade det faktiskt börja komma lite plack även på henne, men det satt inte hårt så allt försvann med tandborsten.

Dixies tänder brukar jag borsta varannan dag och när jag ropar:
"Nu ska vi borsta tänderna" så kommer Dixie som ett skott och sätter sig och njuter av sin tandborstning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0