Ingen rubrik idag

Igår kväll åkte jag till Bialitt för att titta på serietävling i agility.
Jag valde medvetet att lämna Dixie hemma så det inte skulle finnas någon risk att vi skulle bli övertalade att tävla. Lucy fick följa med för att bara vara söt =)
Det var väldigt många deltagare, kul! Vi hejade ju särskilt på dem som går i vår agilitygrupp och som gjorde jätte fina lopp! Superduktiga!
Det var en trevlig kväll trots att det var mycket kallt. Hade jag vetat att det skulle bli vinter igår hade jag nog tagit ännu varmare kläder och sluppit min rossliga hals som jag har idag.

Inga hundaktiviteter är planerade i helgen. Bara träning inför nästa helg då det åter är utställning och rallytävling för töserna.

Vi har haft ett morgonpass på vår runda.
Lucy har fått träna att hämta föremål som jag lägger ut, tränat på stå och att ligga plats när jag tränar med Dixie. Hon är så himla duktig på att vänta på sin tur. Hon ligger blickstilla och går inte upp förrän hon får fri kommando. Där kan Dixie slänga sig i väggen med sin platsliggning =)

Dixie fick träna på rallyn och det gick kanon. Hon vill bara mer och mer och mer =)

Just nu går Lucy mig lite på nerverna. Hon försöker få igång Dixie som ligger i sin fåtölj genom att skälla HÖGT och bita Dixie i tassar, öron och svans. Dixie har verkligen hur mycket tålamod som helst med sin lillasyster. Det tålamodet önskar jag att jag själv hade ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0