Yes!

Idag var det Dixies tur att göra sin tävlingsdebut i rallylydnad nybörjarklass nere i Oxie.
Och jag kan säga direkt att jag är såååå nöjd med oss idag. Vi fick ihop 85 p (av 100 och gränsen för godkänt ligger på 70 p) och slutade på en 4:e plats av 12.
Det betyder att vi fick vårt första godkända uppflyttningspoäng. (Man behöver tre för att gå upp i nästa klass)

Vi fick så många positiva kommentarer från folk i publiken som tyckte vi var så duktiga och domarna kom fram efteråt och kelade med Dixie och frågade om rasen och de tyckte hon var ett riktigt charmtroll och att dem hade blivit glada när de såg oss gå banan  ;) Sånt blir man så glad av att höra =)
Idag gjorde vi bra reklam för barbet i alla fall =)

Vi fick ett konstigt nerdrag som jag inte förstår, men så kan det vara. Det spelar ingen roll, vi blev godkända i alla fall. Vi hade jätte roligt på banan och Dixie sprudlade av glädje! Min bästis!

Det var en jätte trevlig dag med fint väder och nu ska denna stolta matte njuta av sina bästa hundar som presterat så bra denna helg på sina debuter.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja sicken helg ni fick!!! Härligt!

Stort Grattis!!!

2010-05-02 @ 16:58:13
Postat av: Gunmai o Liza

Jättemånga kramar till er,

NI är bara bäst!

2010-05-03 @ 07:53:36
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS! Vad superkul för er. Vilken helg för systrarna!

Kramar från syster Soya med bihang

2010-05-03 @ 18:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0