Hund-SPA

Idag gick jag lite tidigare från jobbet för att hinna hem och fixa till mina hundar i mitt lilla SPA.

I mitt lilla hund-Spa ingår det genomborsting, badning och schamponering med helkroppsmassage, torkning och föning, kloklippning, öronrensning och tandborstning samt en finputsning med sax där det behövs.

Dixie var först ut och hon njuter av sitt bad och massage. Tandborsting tycker hon också mycket om. Om jag ropar "borta tänderna" så kommer hon direkt.
Resten accepterar hon att jag gör. Hon säger aldrig något och gör aldrig motstånd. Mycket lätt att sköta!

Lucy har faktiskt inte fått alltför många SPA upplevelser i sitt korta liv, men hon njöt också av allt och gör heller inget motstånd.
De blev fina mina flickor, fluffiga väldoftande pälsar.

Vi har haft snö idag. Inte roligt, halt var det också och hundarnas ben blir fulla av snöbollstovor som man bara kan lösa upp i duschen.

Det har blivit domarändring på söndag för bland annat barbet. Nu ska de visas i ring 38 och för en svensk domare som heter Lis-beth Liljeqvist. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.


Kommentarer
Postat av: Jill Blomgren

Hej Maja



Jag såg i din blogg att domare i Norge är Lis-beth Liljeqvist. Hon är NewFoundlands uppfödare och bor i mina trakter. Duktig och kunnig på mycket (barbeter vet jag inte) Jag har gått uppfödarkurs för henne men aldrig haft henne som domare.



Hälsningar

Jill (Tovas matte)

2010-11-25 @ 17:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0