Kalas

Igår hade jag släktkalas här hemma hela dagen.
Det blev en väldigt trevlig dag med fin uppvaktning. Jag bjöd på smörgåstårta som är min favorit och champagne.
Sen blev det vanliga tårtor som jag själv gjort och som jag blev väldigt nöjd med och på kvällen blev det middag.


Mina fina tårtor!


Det var fler som hade glädje av hundkorgarna =) (Mina kusinbarn)

Det var lika många barn som hundar 4+4 =)

Lucy älskar barn och vill gärna pussa dem hela tiden, men när Blanca kom fick hon annat att tänka på.
Eftersom Lucy löper så blev Blanca alldeles galen och skulle inte göra annat än jucka på henne.
Ingen rast ingen ro för någon av dem. Selma och Dixie håller sig i bakgrunden, men Dixie som är husets polis är den som håller ordning. Om det blir för vilt så går hon dit och försöker dela dem och om de stör Selma så säger hon till dem att sluta. Hon har stenkoll på läget.

Men allt eftersom timmarna gick så blev väl även Dixie lite leksugen och försökte vara med på Blancas och Lusys lek, men vi märkte att Blanca började se Lucy som hennes och vaktade henne mot både hundar och människor genom att ligga på henne och när Dixie kom för nära så blev nog Blanca sur för dem rök ihop ordentligt. Blanca tyckte Lucy var hennes löptik och värd att försvara och det uppskattades inte av Dixie som svarade emot.
Men det var inget allvarligt, det låter oftast mer än vad det är. De blev platsade ett tag och sedan var de vänner igen.
Oftast brukar det vara hanhundar som blir osams när det finns löptik, men tydligen kan även tikar konkurrera om det.
Selma löper ju också men hon tillåter absolut inte att någon juckar på henne. Det är bara Lucy som är för snäll.
Hon kan aldrig säga ifrån till någon, jag har aldrig hört ett endaste litet morr från henne. Hon bara finner sig. Vi får se om hon blir anourlunda efter löpet.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka fina tårtor du gjort!

Dolda talanger... när får man smaka???

2010-11-21 @ 13:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0