Lucy blir "stor"

Tack alla för era gratulationer! Ni är så gulliga =)

Lilla Lucy har börjat löpa, 11 månader gammal, precis lika gammal som Dixie var när hon löpte för första gången.
Det är något speciellt med första löpet, då lämnar de valpstadiet på riktigt. Fast i Lucys fall kan man ju undra. Jag tycker aldrig hon mognar, livet bara leker för henne och hon tycker allt är lajbans. Hon har inte ändrats i sättet sedan jag fick henne. Hon är fortfarande samma glada, busiga, keliga, söta "valp". Det är bara monsterdräkten som hon har lagt undan =)

Ikväll har jag och Lucy varit på agilityträning. Hon är superduktig, en riktig talang! Vi har tränat slalom, olika kombinationer, däcket, balansen och långhoppet. Lucy gör allt som om hon aldrig gjort annat.
När det är hennes tur att vila sitter hon lugnt och tyst och väntar medan de andra får träna. Jag är mycket nöjd med henne.
Igår körde vi ett lydnadspass också och fy sjutton vad duktig hon var. Hon gjorde en lydnadsklass 2 apportering för första gången, tränade mycket bakdelskontroll, inkallningar och läggande.
Allt gjorde hon mycket bra. Hon kommer bli så bra med tiden min lilla skrutta =)

På onsdag åker jag till Spanien och hälsar på husse. Ska bli skönt med lite värme. Jag är tillbaka på måndag kväll.

Kommentarer
Postat av: Svea

Stora Grattis till dig och dixie =)

Svea har de jätte bra !

Kommer nod snart lite bilder från oss i snöiga norrland..

Ha de jätte bra =)/ Svea m. familj

2010-11-10 @ 14:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0