6 veckors bilder + strandbilder

Börjar direkt med den försenade presentationen:


Röd tik, kallas numera Sunnie. Väger nu 3050 gram.


Rosa tik, tror hon ska kallas Safir som blir hennes ädelsten i stamtavlan, eller? Hon väger 4200 gram


Gul tik, kallas för Malou. Väger 3600 gram


Bruno har hetat Bruno länge och kommer fortsätta med det. Väger nu 4380 och är nu den största av dem alla!


Blå tik som kommer flytta till norge om några veckor. Hon ska kallas för Amie. Väger nu 3990 gram


Svart hane som numera kallas Chip. Väger 4180 gram.

Ja, för det mesta är de underbara, men härom dagen så började jag misstänka att Dixie kanske tjuvparats med en ettrig terrier för strax innan läggdags förvandlades alla valpar till riktiga monster och flög på varandra riktigt rejält. Och jag menar verkligen FLÖG! Helt tokiga. Igår var det samma sak. Totalt odrägliga ca en halvtimme innan jag gick och la mig, eller rättare sagt, kunde gå och lägga mig. De lät som ett gäng lejon i elefantstorlek.
Jag tror de har fått ärva Lucys monsterdräkt som hon klädde om till varje kväll i några månader. Kan minnas att även Dixie har haft den som valp. Sista rycket innan djupsömnen, ja då åker monsterdräkten på.
Det lär väl bli samma sak i kväll. Jag får skaffa skyddskläder =)

Idag har de fått åka till stranden för första gången. de fick då även tränas på att åka i bur. Lite pipigt på vägen dit, men på hemvägen var de alla utslagna, ja alla utom Bruno som verkar ha många reservbatterier. Han har alltid lite kraft kvar för sång i bilen.

De var väldigt lyckliga att få komma till havet. Alla gick i med tassarna, men mer än så tyckte de det var för kallt för. Jag med.
Det blir något helt annat när de får komma till nya miljöer. De följer varje steg man tar och är helt utelämnade till oss. Men de hade väldigt kul. Blev mycket bus och fanns mycket att undersöka.

Idag gjorde Dixie något som gjorde mig på riktigt dåligt humör. Hon hade varit ute med sina små bebisar och tydligen ätit upp alla små korvar efter dem som hon dumt nog fortfarande gör. Sen kommer hon in och kräks upp allt i min säng. AAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Riktigt fruktansvärt äckligt! Av alla platser som finns så skulle hon just välja min säng. Så det fick bli sannering av hela rummet, för det luktade inte hallon efter det.
Nu ska jag ha stenkoll på henne så hon absolut inte får äta något mer valpbajs!!!!

Här kommer strandbilderna från idag:


Första gången mot stranden, alla var mycket glada!


Fick gå över lite tång


Chip hittade genast en pinne


Full fart!








Efter allt spring blev det lite vila

Kommentarer
Postat av: Pern,

2010-10-05 @ 17:53:19
Postat av: Pernilla

Försöker igen.. :o)

Underbart ljuvliga kort på bapsingarna!!!

Undrar hur många valpar som fått uppleva stranden innan 8 veckor..? Kramiz

2010-10-05 @ 17:54:11
Postat av: Birgitta

Alla uppfödare bleknar i jämförelse med dig, du är helt otrolig Maja!

...och Dixie det är lättare för matte att städa efter valparna än efter dig men dina valpar är helt underbara.

Lovis, Tilde & Birgitta

2010-10-05 @ 19:43:52
URL: http://tilde-lovis.se
Postat av: Marie Widblom

Hur gjorde du för att ta så bra bilder på valparna när dom står på bordet??? Alla bilder är kanon fina.Mysigt med ett gäng puppisar på stranden.

Marie

2010-10-06 @ 07:21:01
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Marie Widblom

Hur gkorde du för att dom skulle stå så fint på bordet??? Härliga strandbilder på ett gäng puppisar.

Marie

2010-10-06 @ 07:24:43
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Maja Holmström

Man frestar med lite nötfärs, så står dem som små ljus =)

2010-10-06 @ 11:43:44
Postat av: Helen

Så fine de er alle sammen! Vi gleder oss masse til å hilse på lille Amie når hun kommer til sitt nye hjem:)

2010-10-07 @ 12:03:59
Postat av: Skellefteåborna(Julia,Kiki,Wilma,Ivan,Wiktor&Daniel)

Hejsan :)

Lilla söta underbara Safir har vi bestämt oss för att kalla Svea som arbetsnamn.

Vi längtar så mycke efter våran nya lillasyster, och vi kollar bloggen varje dag =)!

Vänligaste,längtsammaste hälsningar från norrläningarna.

2010-10-08 @ 15:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0