8 veckor och nya hem

Idag blir valparna 8 veckor och räknas som leveransklara. Alla fyra tikarna har idag åkt till sina nya hem.
I morse var vi hos veterinären där alla valparna fick sina vaccinationer, chipmärkningar, besikting och lämna blodprov till epilepsiforskning. 2 skrek i högan sky medan de andra knappt sa något alls. Överlag tyckte jag de var mycket duktiga och det tyckte veterinären också. Alla gick igenom besiktningen =)
Även Lucy har nu lämnat blod till Finland och fått sin första rabiesvaccinering. Dixie och Selma fick sina vanliga vaccinationer. Så jag hade 9 hundar med till veterinären.

Tikarna badades igår och hade inget emot det, de blev ljuvligt doftande dunbollar. Men imorse gav min mamma valparna och Dixie lite fiskleverolja och då blev schampodoften utbytt mot fiskdoft, så alla tikar luktade idag svagt fisk. Inte som jag hade tänkt precis, men jag tror valpköparna blev nöjda ändå.


Först att lämna var Svea (rosa tik). Hon åkte direkt efter veterinären eftersom hon hade lång väg att färdas hem till Piteå. Här är hon med nya husse Ivan och matte Kikki.
Svea ska bli Ivans nya jakthund och främst användas som apportör, men barnen kommer även träna agility och lite annat med henne. Vid leverans vägde hon 6200 gram.

8 veckors bild. Detta var svåraste gången att ta bilder, de ville inte stå still och trots 100 bilder var detta ändå den bästa:

Svea




Nästa valp att lämna var Sannie (röd tik). Matte Gunilla och husse Erling hämtade hem henne till Bankeryd.
Sannie ska förhoppningsvis bli Gunillas nya tävlingshund i lydnad, men de kommer även träna lite spår och agility som aktivering. Sannie är fortfarande minst och vägde nu 4200 gram

8 veckor:

Sannie


Sedan kom Geir och Solveig och hämtade Amie (blå tik). Amie kommer bo i Oslo och tränas i spår bland annat. Hon kommer även visas på utställning av dotter Helen.
Hon vägde vid leverans 5600 gram


Amie


Sista att lämna idag var Malou (gul tik). Hon kommer bo i Malmö hos Anja och Markus
och Malou kommer nog få prova på både den ena och den andra hundsporten och bli en trevlig
tränings- och familjehund. Hon vägde idag 5300 gram.

8 veckor


Jag önskar alla valpköpare lycka till med deras nya familjemedlem! Och jag hoppas på rapporter lite då och då =)

Imorgon är det Brunos tur att flytta. Chip kommer bo med oss till nästa helg.

Dixie är lugn. Hon ser att det kommer folk och hämtar hennes valpar, men verkar inte lida av det.
Men vi ska minsann sätta igång med träningen ordentligt, så hon kommer inte ha en tanke på några valpar. Jag märker att det även börjar klia i henne efter att få börja träna på riktigt igen.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag önskar alla nyblivna hundägare Lycka till med era nya underbara, ljuvliga familjemedlemmar!

2010-10-18 @ 18:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0