Chip har flyttat

Idag har även Chip flyttat till sin nya familj och han blev sist ut att lämna. Nu är det tomt och tyst i huset.


Chip med nya familjen som bor i Mullsjö. Chip ska bli Urbans nya jakthund och arbeta som stötande och apporterande fågelhund samt tränas i eftersök. Men kommer även bli väl skött av sina nya mattar =)
Vid 8 veckor vägde Chip 6000 gram och igår fick han en extra vägning och då vägde han 6700 gram.

8 veckor:


Det har varit jätte roligt att ha kvar Chip hos oss några dagar extra. Han visar bara upp trevliga sidor och kommer säkert bli en alldeles fantastisk hund, precis som jag tror om de övriga valparna också.
Jag älskar att träna med valpar, så Chip har fått lektioner varje dag. Och jag säger bara... VILKEN ARBETS HUND!

Bilder från hans morgonpass idag:


Alltid detta fokus!!!! Han kan sitt.....


Han kan början till att stanna kvar....


Han har en helt fantastisk attityd och närvaro i fotgåendet...


Och en enorm uthållighet redan som 8 veckors valp!!


Han släpper aldrig med blicken och har lätt för sin fotposition.


Det var flera i denna kullen som hade denna enorma arbetsglädje och om Dixie får fler kullar i framtiden får
jag nog överväga om jag ska behålla en guldklimp själv. Dessa valpar har nämligen visat precis det jag vill ha i en hund!
Men nu var det slut för denna gång. Projektet är över och jag är jätte nöjd med alla valpar, mina valpköpare, mina fantastiska hundar som hjälpts åt att sköta småttingarna och så är jag nöjd med min egen insats.

Imorgon flyttar jag till Landskrona. Nu stänger vi somarstugan för i år, men det har varit perfekt miljö för valparna.
Nu är det dags att smida planer för mina egna hundar. Jag har några mål i sikte till nästa år och det behövs träning i fall vi ska lyckas ta oss dit jag vill.

Prioritet för Dixie ligger i att få henne i form igen tills utställningarna om några veckor. Jag tycker inte hon är i dåligt skick, hon väger faktiskt mer nu efter valparna än hon vägde före, så hon har inte magrat av så värst. Men konditionen behöver bättras på och lite mer hull hoppas jag hon lägger på sig.

Lucy ska börja på agilitykurs 1:a november. Det tror jag hon kommer tycka är toppen!

Kommentarer
Postat av: Kiki Hedberg



Gokväll!!

Det är Svea som skriver ;)

Tänkte berätta om hur det är i mitt nya hem..

Jag har träffat enorma djur som jag känner mej skraj för, matte kallar dem hästar. Däremot är det fantastiskt roligt att busa runt i deras enorma jätte kulle av torrt gräs.

Jag visar mina bestämdaste åsikter och viljor, men får inte så ofta igenom dem, det är tur att jag inte är långsint.....för det mesta världens gladaste goaste smartaste roligaste om jag får säga det själv.

Min stora familj är mycket glada och lyckliga över att få ta del av mina dagliga påhitt.

De tycker att jag är fantastiskt duktig som redan kan söka reda på små godis bitar (hur svårt kan det vá ?!)

Ville bara skicka en hälsning från norra delen av landet och meddela att jag har det bra, växer och frodas varje dag, de ger mej god och näringsriktig mat och jag får vara ute i snön och busa så mycket jag vill.

Goaste och gladaste hälsningar från Svea med familj.:)

2010-10-24 @ 21:27:08
Postat av: Maja Holmström

Vad härligt att du har det så bra Svea! Vi tänker på dig och saknar dig! =)

2010-10-24 @ 23:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0