Flytt och kurs

Ja, nu har jag flyttat från sommarsugan och bor nu i Landskrona. Det känns helt okej.
Idag började jag jobba på kontoret igen. Har inte jobbat där på 3 år, har ju varit bortskämd med att ha jobbat hemma =) Men det känns också bra. Det som är dumt med att jobba hemma är att man lätt gör andra saker än det man ska, så blir det inte nu.

Hundarna trivs också, här finns fullt med stora träningsplaner, promenadstigar och hav och även bra träningsmöjligheter inomhus. Selma bor ju också här och hon kommer väl ge mina hundar dåliga vanor =)

Igår skulle jag åka till Outlet i Båstad och handla nya hundkorgar eftersom valparna kissat i dem gamla. När jag kommer fram så står det att det är 70% rea på alla djurartiklar från och med igår. Så jag fyndade både det ena och det andra. Fick tre stora hundkorgar, en bur, reflexvästar, mängder med tuggben, filtar och leksaker för bara 450 kr. Jag var mycket nöjd med mina köp!

Idag började jag och Lucy på grundkurs i agility, (det var idag och inte nästa måndag)
Hon tyckte det var det roligaste vi gjort på länge. Något som hon har gemensamt med Dixie är farten. Full ös medvetslös!!!!! Det går undan må jag säga. Lucy började med att ha några kilo för mycket energi så hon tog alla tunnlar själv och mellan dem sprang hon och ville busa med de andra hundarna, men sen kunde hon koncentrera sig och hon var jätte duktig. Både på vänster och höger sida. Vi hann med flera olika kombinationer och hon klarade alla galant! Det är nog hennes grej precis som jag har misstänkt.

Riktigt roligt att få komma igen med ordentlig träning nu. Nu känner jag mig nöjd.

Idag blir valparna 9 veckor! Har fått lite rapporter från olika håll. Chip mår bra hos sin nya familj och Bruno är en charmör och Svea har skrivit ett eget brev som ni kan läsa i kommentarerna i förra inlägget.

Har fått några bilder av Marie Hallberg som äger Merlin från barbetträffen på Lucy och Merlin när de lekte i lekhagen. Det får bli dagens bilder för jag har inga nya:




Foto: Marie Hallberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0