Mycket besök

klockan är bara lite över två och ändå har vi haft fullt hus idag.
Hela tävlingslydnadsgruppen kom hit och hade kurs klockan nio och sedan fikade vi och de fick gosa med valparna. Det var Britt, Emelie, Elsa, Birgitta, Ann-Sofie, Therese, Niklas, Lotta, Jonas och Marianne.
Jag och Lucy var med en kvart och tränade lite fokus och lek och var med på platsliggningen. Hon hade ganska svårt att koncertrera sig i början, hon ville helst bara springa och pussa alla roliga hundar som kommit. Men platsliggningen låg hon full tid. Men hu vad vi ligger efter med träningen, jag tror jag får börja på grundkursen igen med båda hundarna. Det var så länge vi tränade på seriöst vis.

Sen kom nästa gäng bestående av Pernilla, Gunmai, Åsa och Amanda. Det blev mer fika och valpgos och sedan tog vi alla en promenad på stranden. Det var mycket kallt och blåsigt, men det brydde sig inte hundarna om. Lucy och Eroz sprang och busade och när vi kom hem så blev det duschen direkt för Lucy. Hon stank förfärligt efter att hon som vanligt rullat sig i äckelsmörja.

Dixie har inte träffat några andra hundar på evigheter så hon tyckte det var trevligt med lite omväxlande umgänge. Jag trodde hon skulle bli vild, men hon var väldigt lugn och sansad vid mötet med kompisarna.

Det var jätte roligt att alla kunde komma. Mycket trevligt!

Nu är vi alla aktiverade för idag och jag ska nog lägga mig i soffan och titta på andra säsongen av desperat housewifes som jag köpte i veckan. Lugn och skön helg.

Imorgon blir det nya besök! Då kommer tikarna bestämmas vem som ska vart.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tack så mycket för att vi fick komma!

Så mysigt att gosa med de underbara valparna oj, oj vad jag blev sugen.

Birgitta

2010-10-02 @ 15:30:11
URL: http://tilde-lovis.se
Postat av: Åsa

Vill också tack för att vi fick komma.

Helt underbara valpar.

Hade också en hund som hamnade i badet när vi kom hem (Fy vad han stank)

Åsa & Eroz

2010-10-02 @ 20:13:40
Postat av: Gunmai o Liza

Har du räknat valparna i dag........?

Lyckliga valpköpare som får hämta en egen om 2 veckor.

Ska bli skoj att följa deras utveckling.

Tack för igår. Vi ses.

2010-10-03 @ 09:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0