Personsök

Idag har Lucy fått träna personsök för första gången.
Jag kan väl inte säga att hon var någon naturbegåvning direkt. Hon förstod inte vad hon skulle göra. Men hon sprang ut till figgarna några gånger, men hon fick ingen aha-upplevelse att det var det som träningen gick ut på.
Vi får se vad som händer nästa gång.

Dixie fick också ett sök, det var länesen hon fick träna det. Jag tyckte hon hade en alldeles perfekt aktivitetsnivå, inte så överladdad som hon brukar (kanske för hon inte fått tillbaka konditionen ännu)
Hon gjorde inte sina vanliga raka slag ut, utan rundade. Men hon kom ändå ut på bra avstånd och jobbade himla fint. Henne är jag himla nöjd med. Och hon var tyst och lugn när de andra tränade, det blir + i kanten!
Det är annars Dixies svaga sida.

Sen körde vi upp till stugan och packade ihop det sista, åkte vidare och bytte däck och slutligen köpte hundmat och pratade en stund med Zarah som har Zawiccas. Hon har alltid så mycket roligt nytt i sin affär och säljer bara naturliga produkter. Jag köpte en ätbar aktivitetsleksak, torkade kycklingfötter och annat godis.
Hon visade även sin senaste vara, fryst fårskalle. Jag köpte inte den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0