2 veckor

Idag blir valparna 2 veckor. Det firas med vägning och fotografering. Det var inte lätt att fota dem idag.
De sprattlade mest hela tiden och idag hade jag bara min lilla dåliga kamera där objektet egentligen måste vara helt still för att inte bli suddigt, men 1 bild av 100 blev OK.

Födelseordning:


Röd Tik. Väger idag 1024 gram



Rosa tik. Väger idag 1295 gram




Gul tik. Väger idag 1071 gram


Brun hane. Väger idag 1160 gram


Lila tik. Väger idag 1397 gram


Svart hane. Väger idag 1215 gram

De har börjat gå ganska mycket, men inte så stabilt. Skall och morr kan man också höra i mellan åt och på dagarna kan de skikas rejält. Som tur är så är de faktiskt tysta hela nätterna.
Vi kelar mycket med dem och i veckan ska de få sin första dos med avmaskningsmedel.

Igår tog jag Dixie, Lucy och Selma på en längre runda. Vi hittade en jätte stor åker där det var ganska högt gräs. Där släppte jag alla lösa. Lucy flög över gräset, Dixie höll sig till mig och Selma satt mest och väntade på att någon skulle klippa gräset så hon kunde gå. Men det var det ingen som gjorde, så vi andra gick och hon satt kvar. När vi gått 100 meter så ser man något litet vitt hoppa sig fram i det höga gräset. Haha, världens mest envisa hund hade gett sig! På tillbakavägen ligger det en katt, jag hade koppel på för säkerhetsskull, men det var ingen som drog i kopplet eller visade jakttendenser. Jag såg hur Dixie verkligen ansträngde sig för att gå fint.

I veckan ska jag bada Lucy. Hon är smutsig och måste bli ren till söndag då det är utställning. Jag har inga höga förhoppningar om söndag för vår del. Känns som om Lucy hade kunnat springa i valpringen ett halvår till så valpig som hon är. Junior känns tidigt nu för hennes del och hon har inte växt i fatt sin bakdel som är 2-3 cm högre än framdelen. Men ett charmtroll är hon så vi kan hoppas på god kritik i alla fall =)
Blir roligt att träffa de andra som ska vara med. 6 barbter är anmälda. Vi är sist ut. Man brukar säga "sist, men inte minst" men jag vet med mig att Lucy både är yngst och minst =)


Mina tre fina vovvar. Bild från igår.





Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

ÅÅÅ va fina dom är.Dom får en personlighet när dom har fått ögonen.Lycka till på söndag.

Marie,Dolores och Agnes

2010-09-07 @ 06:56:12
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Marie Lidblad

Vi håller med Marie W och önskar lycka till i helgen på Sofiero!

2010-09-07 @ 19:35:39
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Tinka

Ahh så söt, ja nu ser man dom lite mer, när ögonen har öppnats.



2010-09-09 @ 11:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0